Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Jesteś

Darmowy licznik odwiedzin

gościem na naszej stronie

25 - lecie Katolickiego Liceum

Aby przekazać 1% podatku naszej szkole, proszę dopisać KATOLICKIE G i LAby przekazać 1% podatku naszej szkole, proszę dopisać KATOLICKIE G i L

newspaper

Aby przekazać 1% podatku naszej szkole jako cel szczegółowy proszę wpisać KATOLICKIE G i L

    W dniach  12- 16 listopada 2018 w Nürtingen odbyła się konferencja szkoleniowa, której organizatorem była szkoła Hölderlin-Gymnasium.  W spotkaniu wzięli udział nauczyciele z Holandii, Finlandii, Francji, Hiszpanii i Polski (Mariusz Gawroński, Agnieszka Gabis). Celem konferencji było zaprezentowanie różnych aspektów związanych z nauczaniem dwujęzycznym.

      Alice Kurz, koordynator nauczania dwujęzycznego w Hölderlin-Gymnasium, w ramach konferencji udzieliła informacji na temat funkcjonowania systemu dwujęzycznego.  W klasach, które są przygotowywane do nauczania dwujęzycznego, zwiększa się od klasy piątej wymiar godzin języka angielskiego, a następnie po dwóch latach wprowadza się język angielski  jako wykładowy dla następujących przedmiotów: geografii, historii, biologii i wiedzy o społeczeństwie. Program nauczania dwujęzycznego obejmuje również udział uczniów w wycieczkach do Wielkiej Brytanii , obozach językowe oraz wymianie uczniowskiej ze szkołą z USA. W ten sposób uczniowie nie tylko doskonalą umiejętności językowe, ale również poznają kulturę krajów anglojęzycznych.

       Nauczyciele mieli możliwość zapoznania się w praktyce z funkcjonowaniem programu nauczania dwujęzycznego poprzez możliwość obserwacji lekcji geografii, biologii, historii i j. angielskiego oraz przeprowadzenia rozmów z uczniami objętymi programem nauczania dwujęzycznego. Uczniowie podkreślali, że nauka poszczególnych przedmiotów za pośrednictwem języka angielskiego nie sprawia im trudności. W sposób naturalny zdobywają nowe, niestandardowe  kompetencje językowe poprzez pogłębianie wiedzy z różnych dziedzin nauki. Uczniowie uważają, że nauczanie dwujęzyczne daje im większe szanse na zdobycie w przyszłości atrakcyjnej pracy w kraju lub za granicą.

 

 

 

Polityka dotycząca plików cookies

Ten serwis korzysta z plików cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze.

Czy akceptujesz?